Pytania i odpowiedzi

Jak złożyć zamówienie?

Zamówienie można złożyć u nas poprzez:

W jakim okresie najlepiej zamawiać i sadzić rośliny?

Zasadniczo najlepiej zamawiać rośliny na wiosnę. Co prawda wówczas rośliny są małe i dopiero rozpoczynają wegetację (np. strzałki wysyłamy w kwietniu w formie bulwek, a rośliny egzotyczne wysyłamy w okresie kiedy nie są spodziewane mrozy), ale są bardzo żywotne i szybko rosną. Jeżeli jednak Klientowi zależy na większych roślinach to może zamówić je również w kolejnych miesiącach. Rośliny wodne można sadzić od wczesnej wiosny do późnej jesieni, przyjmują się praktycznie bezproblemowo.

Czy przy zakupach w waszym sklepie koniecznie muszę założyć konto Klienta?

Nie ma takiej potrzeby. Klient po wybraniu roślin może wybrać opcję zakupów bez rejestracji i zwyczajnie podać swoje dane teleadresowe do wysyłki. Założenie konta umożliwia natomiast w przyszłości przy kolejnych zakupach pomijanie podawania danych. Wystarczy wówczas po prostu zalogować się na swoim koncie i dane Klienta po akceptacji zamówienia zostaną automatycznie uzupełnione.

Ile kosztuje wysyłka roślin?

1. Koszt wysyłki roślin w przypadku zakupów detalicznych to u nas:

  • 15 zł przy wybraniu opcji przedpłatowej
  • 25 zł przy wybraniu opcji pobraniowej

Powyższe różnice wynikają z powodu różnic w kosztach realizacji usługi wysyłki paczki przedpłaconej oraz pobraniowej, które ponosimy w firmach kurierskich.

2. Koszt wysyłki roślin w przypadku zakupów hurtowych ustalamy indywidualnie z Klientem.

Jeżeli Klient złoży dodatkowo zamówienie przed terminem wysyłki wcześniejszego zamówienia co z kosztami transportu?

Jeżeli Klient złoży dodatkowe zamówienie przed realizacją jeszcze nie zrealizowanego zamówienia wówczas łączymy wysyłkę obu zamówień i Klient ponosi koszt wysyłki tylko 1 raz. Tak więc przy przesyłce przedpłatowej Klient ma do uregulowania tylko dodatkowy koszt roślin. Analogicznie przy przesyłce pobraniowej, do kwoty do zapłaty wynikającej z zamówienia wcześniejszego w którym są już uwzględnione koszty wysyłki doliczamy do kwoty pobrania tylko koszt samych roślin z kolejnego zamówienia.

Czy po wybraniu opcji przedpłaty należy zapłacić za całość zamówienia?

Wybór opcji przedpłatowej dotyczy zapłaty całości zamówienia czyli trzeba opłacić koszt roślin wraz z kosztami wysyłki.

Jak szybko po złożeniu zamówienia mogę spodziewać się przesyłki?

  1. Zamówienia staramy się realizować możliwie jak najszybciej, bez zbędnej zwłoki. Standardowo okres wysyłki to 3 do 14 dni roboczych od złożenia zamówienia lub wpływu środków na nasze konto bankowe przy wybraniu opcji przedpłatowej. Ze względu na dobrostan roślin wysyłki realizujemy od poniedziałku do czwartku ponieważ wówczas czas kiedy rośliny znajdują się w paczce jest najkrótszy. Od momentu wysyłki gwarantowane przez firmę kurierską jest dostarczenie przesyłki w terminie 2 dni roboczych od jej nadania, jednakże blisko 100 % naszych paczek przychodzi do naszych Klientów następnego dnia od wysłania. Jeżeli jednak paczka nie zostanie dostarczona np. w piątek to zostanie dostarczona kolejnego dnia roboczego czyli w poniedziałek. Proszę jednak się tym nie przejmować. Rośliny są bowiem tak doskonale zapakowane, że nawet 7. dniowy okres kiedy znajdują się w paczce im nie zaszkodzi (oczywiście im ten okres jest krótszy tym lepiej). Testowaliśmy nawet 10. dniowy okres kiedy rośliny znajdowały się w paczce i również ten okres rośliny bez problemu przeżyły i po ponownym zasadzeniu wznowiły wegetację.

  2. Termin wysyłki roślin w początkowym okresie rozpoczęcia sezonu może być wydłużony ze względu na kumulację zamówień z okresu zimowego. Stąd technicznie nie jest wykonalne aby w dniu wznowienia wysyłek po okresie zimowym wysłać je w jednym czasie. Dlatego też jeśli zależy Państwu na jak najwcześniejszym dostarczeniu przesyłki proszę złożyć zamówienie jak najwcześniej. Wysyłka zamówień dokonuje się bowiem według kolejności ich złożenia (zamówienie za pobraniem) oraz ich opłacenia (zamówienie przedpłatowe).

  3. Jeżeli z jakichś przyczyn (np. nie jest gotowe oczko wodne, brak Państwu czasu na sadzenie w kwietniu, wypadł Państwu pilny wyjazd, zamawiają Państwo rośliny egzotyczne (np. pistie) itp. itd.) mają Państwo życzenie innego terminu wysyłki paczki np. w maju prosimy o wpisanie tej informacji w notatce do zamówienia lub napisanie nam maila w tej sprawie z podaniem numeru zamówienia.

Czy roślinom nie zaszkodzi transport w paczce? Jak są zapakowane?

Rośliny są zapakowanie w opakowaniach tekturowych oraz woreczkach foliowych z odpowiednią ilością wilgoci. Nic złego im się nie stanie w czasie transportu. Żeby paczka dotarła do Klienta jak najszybciej realizujemy wysyłki poprzez renomowane firmy kurierskie. Dzięki temu czas dotarcia przesyłki do Klienta to zwykle 1-2 dni. Rośliny są tak doskonale zapakowane, że 7. dniowy okres (a nawet dłuższy) kiedy znajdują się w paczce im nie zaszkodzi (oczywiście im ten okres jest krótszy tym lepiej). Testowaliśmy nawet 14. dniowy okres kiedy rośliny znajdowały się w paczce i również ten okres rośliny wytrzymały i po ponownym zasadzeniu wznawiały wegetację. Niemniej jednak im transport roślin i ponowne ich wsadzenie do oczka odbędzie szybciej tym lepiej dla kondycji tychże roślin.

Czy wysyłane rośliny są w doniczkach? Czy są oznaczone gatunkowo?

Wysyłane rośliny rosną u nas w doniczkach, w gruncie oraz w zbiornikach wodnych. Nie realizujemy jednakże wysyłki w doniczkach ze względów logistycznych i kosztowych. Koszt wysyłki w doniczkach z ciężką ziemią jest dużo wyższy (więc ten koszt musiałby być dla Klienta również wyższy), aniżeli roślin bez ziemi, a co gorsza nigdy nie wiadomo czy paczka w transporcie nie jest potraktowana w nieodpowiedni sposób (zdarzają się np. upadki paczki z wysokości przy przeładunku) co mogłoby skutkować wysypaniem ziemi z doniczek, połamaniem roślin i ich wymieszaniem ze sobą. Dlatego też rośliny wysyłamy bez ziemi, ale odpowiednio zabezpieczone przed połamaniem i zabezpieczone przed wyschnięciem odpowiednią ilością wilgoci. Wysyłane rośliny są wysadzane na chwilę przed ich pakowaniem i wysyłką. Kłącza są zdrowe, nie przesuszone i nadają się do sadzenia od razu.

Do paczki z roślinami dołączamy zawsze kartkę z wydrukowanym zamówieniem, a woreczki w których znajdują się rośliny są oznaczone w sposób, który pozwala na ich szybką identyfikację i przeliczenie.

Dlaczego nie mam na swoim mailu kopii zamówienia?

Może się zdarzyć, że po wprowadzeniu zamówienia do naszego sklepu Klient nie otrzymał kopii zamówienia na swój mail. Dzieje się tak tylko i wyłącznie w 3 przypadkach:

  1. Klient nie potwierdził zamówienia po wprowadzeniu wszystkich danych do zamówienia. Po wybraniu roślin i podaniu danych adresowych bez logowania i rejestracji (mając konto Klienta trzeba być natomiast zalogowanym) trzeba zaznaczyć słowa: Potwierdź zamówienie. Wówczas na pewno takie zamówienie zostaje zapisane w naszym systemie sprzedaży. W przeciwnym razie czyli jeśli Klient nie zaznaczy słów Potwierdź zamówienie to takie zamówienie nie trafia do naszego systemu.

  2. Klient podał błędny mail. Wówczas zamówienie nie trafi do Klienta, chociaż my mamy je w systemie. Jeżeli Klient podał jednakże poprawny numer telefonu w zamówieniu wówczas dzwonimy do niego, ustalamy prawidłowy adres mailowy i przesyłamy kopię zamówienia do Klienta.

  3. Zamówienie nie trafiło do folderu Odebrane. Klient szuka zamówienia w folderze Odebrane w swojej skrzynce mailowej, tymczasem niektóre systemy poczty elektronicznej wrzucają maile z potwierdzeniem zamówienia w naszym sklepie do folderów Spam, Oferty, Zamówienia itp. Dzieje się tak dlatego ponieważ zamówienie jest generowane w formie pdf-a. Przy wysyłce zamówienia w formie elektronicznej przez nasz sklep na skrzynkę mailową Klienta dołączany jest wspomniany wyżej pdf. Jeśli więc Klient nie ma maila z zamówieniem w swojej skrzynce mailowej w folderze Odebrane prosimy o zajrzenie do folderów Spam, Oferty, Zamówienia lub odszukanie maila z naszego sklepu po wpisaniu w wyszukiwarce maila naszego adresu mailowego Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Czy przy wysyłce zastępujecie brakujące, niedostępne rośliny?

Standardowo nie wysyłamy zamienników. Jeśli jednak jakiejś rośliny brakuje lub w naszej ocenie jest w stanie nie nadającym się do wysyłki, wysyłamy paczkę bez niej odsyłając nadpłacone pieniądze lub też dzwonimy do Klienta z pytaniem co w tej sytuacji mamy uczynić. Możemy również na życzenie Klienta przesunąć termin wysyłki danej paczki o okres potrzebny na uzupełnienie stanu towarowego brakującego gatunku roślin. Jeśli Klientowi zależy na szybkim czasie dostawy, a zamawia rośliny, których wegetacja dopiero się rozpoczyna i nie wiadomo czy będą one dostępne prosimy o napisanie maila z wiadomością czy chce zastąpienia rośliny według naszego wyboru lub wyboru Klienta. Taka wiadomość może zostać wysłana bezpośrednio przy zamówieniu poprzez wpisanie jej do rubryki Notatka lub osobno mailem (przed realizacją zamówienia).

Kurier nie dostarczył przesyłki - co zrobić?

Bywa, że z przyczyn losowych kurier nie dostarczy paczki w ciągu 24 godzin od dnia wysyłki (firmy kurierskie deklarują swoją terminowość na poziomie 97-98%). Prosimy się tym nie przejmować. Rośliny pakowane są bowiem w taki sposób, że bezproblemowo znoszą tygodniowe przebywanie w paczce. Ewentualne reklamacje - gdyby po otwarciu paczki okazało się, że coś jednak budzi Państwa wątpliwości - prosimy zgłaszać na e-mail sklepu lub telefonicznie.

Jak sprawdzić co się dzieje z przesyłką po jej wysłaniu?

W momencie dostarczenia paczki do firmy kurierskiej jest ona skanowana. Po zeskanowaniu na podany przez Państwa w zamówieniu mail przychodzi informacja o nadaniu paczki wraz z podanym numerem przesyłki. Mając ten numer można wejść w śledzenie przesyłek danej firmy kurierskiej i dalej śledzić drogę paczki. W kolejnym dniu około godziny 9-10 na mailu Klienta pojawia się informacja z firmy kurierskiej o planowanej godzinie dostarczenia paczki wraz z podanym numerem telefonu do kuriera obsługującego Państwa rejon. Jeżeli planowany czas dostawy w jakikolwiek sposób koliduje Państwu z innymi Państwa zajęciami prosimy o kontakt telefoniczny z kurierem bezpośrednio lub też zmianę dnia dostawy na dzień kolejny poprzez aplikację firmy kurierskiej w dziale Śledzenie przesyłek.

W przypadku kiedy Klient nie posiada maila, nie otrzymuje informacji od firmy kurierskiej. Jednakże wówczas prosimy dzwonić do nas to sami sprawdzimy co dzieje się z przesyłką i poinformujemy o tym Klienta.

Czy sklep szuwarek24.pl prowadzi sprzedaż stacjonarną?

Nasz sklep nie prowadzi sprzedaży stacjonarnej. Nasza sprzedaż dokonuje się tylko i wyłącznie poprzez sieć Internet.

Czy można odebrać zamówienie u Państwa na miejscu?

Nie, nie ma takiej możliwości ze względu na to, że szkółka nasza znajduje się poza siedzibą firmy, a na jej terenie takiej sprzedaży nie prowadzimy.

Kiedy będzie można kupić rośliny niedostępne?

Niektóre rośliny są okresowo niedostępne. Można je zarezerwować korzystając z formularza kontaktowego i obsługa sklepu skontaktuje się z osobą zainteresowaną jak tylko wysyłka będzie możliwa.

Czy prowadzicie sprzedaż hurtową?

Tak, prowadzimy hurtową sprzedaż roślin. Wycena roślin oraz kosztów wysyłki jest wówczas ustalana indywidualnie. Prosimy wówczas o kontakt mailowy lub telefoniczny.